general
Innstiller fergen inntil videre
NRK Nordland • 22 Jun 2026, 14:05
Søndag morgen ble ferjen Malangen tatt ut av drift fra sambandet Igerøy-Tjøtta. Ferjen hadde flere feilmeldinger.
Siden da har det ikke gått noen ferje på sambandet.
Isak Bjørnli Torbjørnsen, driftssjef i Brønnøysund, forteller til NRK at de prøver å sette inn en reserve ferje.
– Vi har gjort flere forsøk på å mobilisere reserve ferjen, Ramtind, i dag, men det er utfordrende midt på sommeren å skaffe mannskap, sier han.
Torbjørnsen forteller at de venter deler og elektriker til den originale ferjen i morgen og håper å sette den inn så fort som mulig.
– Vi gjør så godt vi kan å få den i drift så for som mulig. Vi håper at den er klar i løpet av morgendagen, men kan ikke love noe, sier han.
Les originalartikkelen